tisdag 30 juni 2009

Trauma

I går kväll när jag skulle gå och lägga mig upptäckte jag ett litet svart märke på baksidan av ena låret. Plötsligt slog vissheten till med enorm kraft. En fästing! Jag är livrädd för fästingar och har aldrig haft någon i hela mitt liv. Panik, vad göra? Den som känner mig vet att när jag får panik då måste det åtgärdas omedlebums!

Jag slet upp mobilen och ringde min närmaste granne, klockan var 23.30, och skrek "Är du vaken? Du måste ta bort en fästing på mitt ben. Jag kommer över nu".

Min underbara granne, som alltid är lugn som en filbunke, sa bara "Jag är redo med pincetten när du kommer".

Jag formligen flög genom natten de hundra meterna bort till hennes hus. Det var en enorm lättnad när det otäcka monstret avlägsnades från mitt ben. Det ser lite inflammerat ut så jag får nog åka upp till vårdcentralen i morgon om det inte är bättre då. Har ju ingen lust att få borrelia precis.

Gissa om jag kommer att kolla hela kroppen minutiöst varje dag fr.o.m. nu, eller varför inte varje timme!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar